Szabályzat




1. - Magatartás


1.1 Megköveteljük az összes tagunktól, hogy legyen udvarias, beszéljen tisztelettel másokkal minden esetben. Ne sértegesse, zaklassa, "trollkodjon" a többi játékossal.

1.2 Hallgasd végig a többi játékost mielőtt véleményt nyilvánítanál. Soha ne nézd le a többieket és azok ötleteit még akkor is ha furcsának tűnnek. Mindig kezeld játékos társaidat egyenrangúan akkor is ha más az etnikumuk, vallások, nemük vagy akár fiatalabbak vagy idősebbek nálad.

1.3 Ne "spammelj", hirdess oldalakat.

1.4 Minden megosztott tartalomnak "Safe To Work"-nek kell lennie.


2. - Fair Play


Megköveteljük minden szerveren játszó játékostól, hogy ne használjon külsős programot!

2.1 Csalás a szerverről azonnali kitiltást eredményez. Emellett további jelentést az illetékes szervnek. pl.: BattlEye

2.2 A játék bugjainak a kihasználása szintén kitiltással jár. [Például: Letehető tárgyak a falba tétele;
Felszerelés klónozása, Gépjármű vezetése a víz alatt]

2.3 A szerveren nem a PVP a fő szempont, ne azért gyere játszani, mert nagyon jól megy a gyilkolás vagy megteheted, hanem azért, hogy szerep-játékozz. Gondolj bele, nem mindenki azért jön fel játszani, hogy lövöldözzön vagy gyilkoljon, vannak más lehetőségek is, mint a helyek felderítése, állatok levadászása.

2.4 Nem kell dühösnek vagy ellenszenvesnek lenned azzal aki jobb nálad. Ne felejtsd el ez csak egy játék. Ha úgy érzed, hogy nem tudod elszeparálni a karakterredel történt eseményeket a való élettel, tartsál szüneteket!

2.5 RulePlay
A szabályzat kijátszása, kiskapuk keresése és azok használata szigorúan tilos, eltiltással, kitiltással járhat.



3. - Szerepjáték


A szerepjáték (angolul: role-playing game; RPG) olyan, általában több résztvevős játék,
amelyben a játékosok verbális úton alakítanak egy közösen elképzelt fantáziavilágot, ahol a
játék menete sokban emlékeztet egy közösen kitalált könyv vagy film cselekményére. A
játékosok ennek az elképzelt világnak egy-egy kitalált szereplőjét, a karaktereket
személyesítik meg.

3.1 Minden esetben "szerepjátékoznod" kell a karakteredet amíg játékban vagy. Az OOC események amik a játékkal kapcsolatosak sosem lehetnek feljebb mint maga a szerepjátékod.
Nem zárhatod ki a többi játékos akkor, ha ők egy szerepjáték szituációt szeretnének teremteni veled.

3.2 A karakterednek realisztikusan kell reagálni a különböző eseményekre amiben részt vesz, úgy mint ha egy poszt apokaliptikus világban lenne. Ne olyan módon játssz mint ha, semmilyen értéket nem lenne a karaktered életének és a túlélésnek. [ Mint például amikor, többen körbe vesznek téged és te mint a mátrixban megpróbálnád lelőni az összeset még akkor is, ha tudod, hogy semmi esélyed. Vagy akár, ha foglyul ejtenek valamilyen oknál folyton, akkor ne szidd az "elfogóidat", mivel a karaktered élete az ő kezükbe van. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem lehet saját véleményed. ]

3.3 Amikor a karaktered meghal egy esemény során, akkor elveszíti az összes emlékét ami a halálához vezetett. Emellett a halálod helyétől legalább 1 km távol kell maradnod 1 órán keresztül, és újból nem csatlakozhatsz be a konfliktusba, ami a halálodhoz vezetett. [ Például: A barátaid harcolnak, de te már meghaltál. ]

3.4 Tilos az un.: Meta Gaming. Ami lényegében azt takarja, hogy azokat az információkat használod fel amiket a karaktered nem tudhat. [ Például. : "PulseCheck"-elsz valakit leolvasod a képernyőről a nevét és azt felhasználod vele szemben, hogy XY volt az miközben ő IG be sem mutatkozott neked. Vagy akár amikor megbilincsel, etet valaki és kiírja a játék. Emellett a halál utáni információ megosztás is ennek számít.]

3.5 A szerveren tilos szexuális jellegű szerepjátékot végezni.

3.6 A szerveren másik játékos engedélyével a karakterén maradandó változtatásokat hajthatsz végre.(pl.: levágod az ujját.)

3.7 Az OOC[Out - Of - Character] beszélgetés csak az írásos kommunikációban engedélyezett
ott is csak akkor, ha " !! "-jel kezdődik a mondani való. Hangos csevegésben tilos!!!

3.8 Játékon belüli kommunikáció (Hangos, írásos(textRP)
A játékon belül két féle kommunikációs formát különbözettünk meg, az egyik a hangos csevegés a másik az írásos csevegés. Mind a kettőt lehet alkalmazni szerepjátékra keverten is, ezáltal nem zárjuk ki azokat a játékosokat akik nem rendelkeznek mikrofonnal. Természetesen kellő türelmet kell fordítani feléjük.
Ha esetleg más nyelven halandzsázunk akkor azt minden esetben le kell írnunk, hogy mindenki számára érthető legyen. [Pl.: - Hangos csevegés – halandzsa; Írásos.: Oroszul: Elegen van ezekből a jó képességűekből, menjünk innen.]

3.9 Játékon kívüli kommunikáció IC, OOC(Discord)
IC.: Discordot(a rádiós szobában) szigorúan csak rádiózásra lehet használni azt is csak akkor ha karakterünknél van működőképes rádió. Minden amit mondunk Discordon az IG-is kell mondanunk egy időben. Ezáltal elkerüljük a karakterek közti telepatikus kommunikációt(MetaGaming).
OOC.: Discordon a megfelelő szobában szabadon használhatjuk, azt karakterünk tudásának bővítése érdekében alkalmazni nem szabad.

3.10 Eventeket mind játékosok, mind szerver moderátorok szervezhetnek. Mind a két esetben több moderátor beleegyezése szükséges. Ezeket az un.: eventeket előre be kell jelenteni.

3.11 A nem látható cselekvéseket, melyek a játékban nincsenek beleépítve, mint például, hogy a karakter egy bottal megpiszkálja a parázsló tüzet vagy akár átvesz valamit valakitől azt a következő képpen kell megjeleníteni a játékon belül. Írásos kommunikációt megnyitod és a nem látható cselekvést leírod valahogy így **Átveszi Boristól a pénzt. Magyarán minden nem látható cselekvésnél a " ** "- jelet kell előtte megjeleníteni.


4. - Ellenséges fellépés - [ Mindenki kedvence ]


Ellenséges fellépés tőled vagy többi csoport társadtól eredhet más játékossal vagy játékossokkal szemben. Amikor valami olyanra vagy kényszerítve ami szembe megy a nézeteiddel, mint amikor valaki lop tőled stb... [ Például.: Valaki azt mondja, hogy dobd el a fegyvered és tedd fel a kezed. <--- Ekkor egy ellenséges szituációt teremt veled szemben.]

4.1 Minden ellenséges fellépésnek egyértelműnek kell lennie minden érintett szereplő számára.

4.1.1 A szerveren nincs KOS!!! Eltiltással vagy akár végleges kitiltással jár!

4.1.2 Szintén nincs DM!! Kitiltással jár!

Ha a karaktered élete veszélyben forog vagy valaki ellenséges szituációt teremt veled szemben akkor megvédheted magad. Ez kétféle módon működik.(Lásd lent.)

- 4.2 Önvédelmi jog
Ha sértett vagy – az a személy akivel szemben valaki elkövetett egy ellenséges eseményt melyet nem ő kezdett vagy provokált ki - akkor megszerzed az un.:" Védelem jogát" a támadóiddal szemben. Ami abban merül ki, hogy megölheted a támadóidat 1 óra intervallumban. Ezt a jogot a szituációban érintett "vétlen" játékosok és a közelben lévő csapat tagjaid is megkapják.(Természetesen itt sincs érvényben a KoS.)

- 4.3 Támadó jog
Ha elkövető vagy – az a személy, aki valakivel szemben elkövet egy ellenséges eseményt - akkor megszerzed az un.: "Ölés jogát". Ami a következőt takarja, megölheted a megtámadott személyt 1 óra intervallumban amíg a karaktered meg nem hal. Ha nem vagy tagja semmilyen un.: "jóváhagyott" csoportnak, akkor a jogot nem oszthatod meg a csoporttagokkal.(Természetesen itt sincs érvényben a KoS.)

4.4 Szerepjáték ölés jog
Nem használhatod az "Önvédelmi jog"-ot sem a "Támadó jog"-ot olyan szituációkban, amikor nincs értelme a karaktered számára.
- Ezeket a jogokat nem használhatod akkor amikor akarod, nyomós indokodnak kell lennie hozzá, illetve szerepjáték szituációt kell teremtened.(Pl.: Elvették a vizedet, mert a szomjhalál szélén állt a másik karakter, ezért te utána mész és lelövöd. Az életed nem fogod kockára tenni egy üveg vízért, hogy bosszút állhass.)

4.5 Ellenséges szituációban is elsősorban a szerepjátékra kell fókuszálni, mind a támadó és az áldozat részéről. Mind a két oldalon aktívan részt kell venni az eseményben és minden helyzetben hozzá kell járulnia ahhoz, hogy bármilyen vitát vagy kérdést később meg lehessen vitatni és megoldani.

Támadóként nem teheted meg.:
- Más játékosok megtámadása egy kis felszerelésért semmilyen szerepjáték alkalmazásával. [Pl. : Dobd le a földre a cuccod! Kipakolod és tovább mész.]
- Ignorálni az áldozatod, nem foglalkozol vele, nem beszélsz vele, Steve.

Áldozatként nem teheted meg.
- Eljátszod, hogy rettenthetetlen vagy, érzelemmentes, nem érzel fájdalmat, vagy nincs hatással rád, az hogy az életed pengeélen táncol.
- Passzív vagy az esemény során, nem szerep-játékozol, nem akarsz benne részt venni aktívan. [ Leülsz nem csinálsz semmit, vagy akár állsz és csak nézel ki a búrádból. Szörnyen unalmas lehet a támadóid részéről.]

4.6 Ellenséges szituációban tilos kilépni! [Combat log] Kivétel akkor ha sürgős dolgod van ami halaszthatatlan és a többi játékos társad beleegyezik. Emellett feltétel az, hogy már ne legyél harcban a többi játékossal legalább 30 percig.

4.7 Ha sikeresen elfogsz egy személyt az ellenséges szituáció során ő a túszod lesz akit életben kell tartanod minden erőddel, meg kell védened a zombiktól és egyéb állatoktól, valamint ügyelned kell arra, hogy az egészsége ne romoljon. [Eteted, Itatod] Ha pedig, úgy döntesz, hogy elengeded, akkor realisztikus esélyekkel kell tenned. [Nem egy szál alsó gatyában élelem nélkül.]

Csak kivételes esetben ölheted meg.:

- Ha a túsz egyáltalán nem reagál a követeléseidre ismételt felszólítás ellenére sem avagy megpróbál elmenekülni.(A követelések ne egymás után legyenek 5 másodpercen belül)
- A túsz közvetlen veszélyt jelent rád vagy a csapatodra.(Pl.: Engedélyed nélkül felvesz egy baltát és megpróbál vele leütni.)
- A túsz nem törődik a saját életével, folyamatosan visszaszól neked, vagy szándékosan megsért téged.
- Túszcsere esetén a másik féltől nem teljesülnek a követeléseid.(Pl.: 1 túszért kérsz 1 db teljesen felszerelt SVD-t, aminek ők nem tesznek eleget.)

4.8 Tilos más játékosokat bele csalogatni ellenséges szituációkba, csak azért, hogy megölhesd őket.

4.9 Engedélyezett az un.: "Offline Raid" amikor olyan játékosok által elkészített objektumot(tábort) támadsz meg amit nem véd senki.(Lásd.: 7.1)

4.9.1 Mi is számít annak?

- Minden olyan épület melynek a bejárati ajtajai valamilyen úton módon levannak zárva. Pl.: A játékos által épített ajtóval, amelyen számzár van elhelyezve. (A lockpick ez esetben nem számít.)
- Minden olyan szabad nyílt terület, mely a játékos által épített falakkal van körülhatárolva és oda ajtón/kapun keresztül tudsz bejutni.

4.9.2 Mit nem lehet beépíteni?

- Kiemelt lootal rendelkező épületek.(Pl.: Katonai támaszpontok(bármely épülete), Tűzoltóság, Rendőrség, Mentőállomás, Kórház)

4.9.3 Mikor építhetem be a 4.9.2-as pontban található épületek?

- Ha jóváhagyott csoporttal rendelkezel.

A szabályzat 2020. 09. 03.-án éjféltől lép életbe.


4.10 Ha más játékos által átlettél "kutatva", akkor az összes tárgyat ki kell adnod ami nálad van, nincs lehetőség arra, hogy elrejtsd őket. [Amíg a játékba nincs beépítve]

4.11 Telepíthető csapdák(pl.: gyalogsági akna, medvecsapda stb...) két féle módon működnek.

4.11.1 A játékos által készített saját táborán belül elhelyezett csapdák védelmi célból történő telepítése engedélyezett, ha abba valaki belesétál nem lesznek következményei, mivel védelmi célt szolgált.

4.11.2 Ha a játékos bárhova telepít bármilyen csapdát és azáltal megsebesít vagy megöl egy másik játékost, arra ugyan úgy a 4. - Ellenséges fellépés - szabályai vonatkoznak.


5. - OOC szabályok [ Mindenki kedvence ]


5.1 Mivel a DayZ Mechanikája szerint ha bármilyen játékos karakterét megkötözöd és az abban a stádiumban marad szerver újraindítás során, akkor a karakter "halott" állapotba fog kerülni. Ebből adódóan szerver újraindítás előtt a játékos karakterét köteles vagy elengedni, de IG ő még mindig meglesz kötözve általad, nem mehet el onnan.

5.2 - Chernaruson a hivatalos nyelv az orosz ezért az egyszerűség kedvéért minden ami magyarul hangzik el az egy RP szituációban orosznak számít.
Ha a karaktered valamilyen speciális nyelven beszél (spanyol, francia, japán, perzsa... stb.)(kivéve ha tényleg beszéled a nyelvet) azt írásba jelölni kell például: (norvég): Jónapot kívánok.
Mivel a hivatalos nyelv az orosz ezért a magyarra is az előző mód vonatkozik.

5.3 - A karakter történetedtől függ a karaktered tudása és viselkedése. (Ha például szakács vagy akkor ne szaladgálj titkos katonai bázisról a másik titkos katonai bázisra, és ne high-tec katonai felszereléssel rohangálj.)

6. - Frakciók (jóváhagyott csoport)


6.1 - Egy frakció létrehozásához minimum öt ember és admin jóváhagyás szükséges.

6.2 - Frakció bázis
A frakció bázisát attól függően lehet kijelölni hogy milyen karakter történettel rendelkeznek a tagok. (orvosok és vadászok csoportja nem foglalhat el katonai támaszpontokat)
A frakció bázisát kiemelt loottal rendelkező épületek vagy épület komplexumok környékére belehet építeni ha az adminok jóváhagyják.
A frakció bázis területe maximum akkora lehet amekkorát kettő zászlórúd (flag pole) le tud fedni. (2x60m)

6.3 - A frakció bázist csak event formájában lehet megtámadni

6.4 - A frakció területe a bázistól számított három kilométerre terjed ki

6.5 - A frakció tagjai a területükön belül azt és úgy állítanak meg ahogy akarnak, és kizsákmányolhatják őket. (Megölni továbbra sem szabad! de leadhatnak figyelmeztető lövéseket, amire ha nem reagál a játékos/fegyvert ránt abban az esetben ölhetik meg)
De ezzel a kirabolt játékos/játékosok megszerzik az ,,Önvédelmi jogot,,.

7. - Raid (táborok megtámadása)



7.1 - Megtámadhatóak olyan bázisok amiknek a védői száma nem haladja meg a támadók számát (ezáltal az offline raid engedélyezett)
(mivel a valóságban sem támadnál meg egyedül egy olyan bázist amit tízen védenek.)

7.2 - A bázisra való bejutást csak is a játékos által épített falak, kapuk lebontásával lehet megtenni. Abban az esetben ha a fal még hiányos abban az esetben megkerülhető
(ha a bázis fal része egy nem játékos által épített kerítés amin át tudsz mászni az nem engedélyezett, eltiltással járhat. Ha a fal alatt átlehet kúszni az nem számít.)

7. - Frakció bázisok továbbra sem támadhatóak meg!


Rövidítések.:
RP - RolePlay : Szerepjáték
IG - In Game : Játékon belül
IC - In Character : A játékban lévő karaktered.
OOC - Out Of Character : A játékon kívül lévő személy az az aki a gép előtt ül. [ Te magad ]
KOS - Kill On Sight : Megölöd egyből azt akit meglátsz. [Játékost]
DM - DeathMatch : Ok nélküli ölés.
RK - RevengeKill : Meg ölnek és TE vissza mész és bosszút állsz.

"Jóváhagyott" csoport az a csoport ami a fórumon létre lett hozva és az adminok engedélyezték azt.